Cara Mengetahui Message Whatapps Yang Telah DIPADAMKAN!!!

WhatsApp Messenger adalah perkhidmatan mesej segera dan lintas-platform dan Voice over IP (VoIP). Aplikasi ini membolehkan penghantaran mesej teks dan panggilan suara, serta panggilan video, imej dan media lain, dokumen, dan lokasi pengguna. Aplikasi ini berjalan dari peranti mudah alih walaupun ia juga boleh diakses dari komputer desktop; perkhidmatan ini menggunakan nombor mudah alih selular standard. Pada asalnya pengguna hanya boleh berkomunikasi dengan pengguna lain secara individu atau dalam kumpulan pengguna individu, tetapi pada September 2017 WhatsApp mengumumkan platform perniagaan yang akan membolehkan syarikat menyediakan khidmat pelanggan kepada pengguna pada skala. Semua data adalah disulitkan dari akhir ke hujung.

Pelanggan itu dibuat oleh WhatsApp Inc., yang berpangkalan di Mountain View, California, yang telah diperoleh oleh Facebook pada bulan Februari 2014 untuk kira-kira AS $ 19.3 bilion. Menjelang Februari 2016, WhatsApp mempunyai pangkalan pengguna lebih dari satu bilion, menjadikannya aplikasi pemesejan yang paling popular pada masa itu. WhatsApp telah berkembang di beberapa negara, termasuk Brazil, India, dan sebahagian besar Eropah.

Sumber: dHarian

WhatsApp, ditubuhkan pada tahun 2009 oleh Brian Acton dan Jan Koum, kedua-dua bekas pekerja Yahoo !. Selepas Koum dan Acton meninggalkan Yahoo! pada bulan September 2007, kedua-duanya pergi ke Amerika Selatan untuk berehat dari kerja. Pada satu ketika, mereka memohon pekerjaan di Facebook tetapi ditolak. Untuk tahun-tahun berikutnya Koum bergantung pada simpanan $ 400,000 dari Yahoo !.
Sila tonton video: